فیلم | واکنش مقام‌های فلسطینی به یاغیگری هوایی آمریکا
کد خبر: 3912651
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

فیلم | واکنش مقام‌های فلسطینی به یاغیگری هوایی آمریکا

مقام‌های فلسطینی از جمله گروه‌های حماس،‌ جهاد اسلامی و جبهه مردمی، تعرض به هواپیمای ایرانی را نماد تروریسم آمریکایی اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جنبش مقاومت اسلامی نجباء، اعضای ارشد جنبش‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی در گفت‌وگوهایی جداگانه با خبرنگار نُجَباء، اقدام خصمانه جنگنده‌های آمریکایی را محکوم و حمایت کامل خود را از هرگونه واکنش ایران اعلام کردند.
 
دوم مرداد در حرکتی، که جز تروریسم هوایی توجیه و تفسیری ندارد، جنگنده‌های آمریکایی در آسمان سوریه به هواپیمای مسافربری ایرانی تعرض کردند و باعث ترس و وحشت مسافران شدند.
دولت آمریکا تنها توجیهی که می‌توانست درباره این حرکت تروریستی بیان کند این بود که یک مقام مسئول آن – که خواست هویتش پنهان بماند – به خبرگزاری رویترز گفته بود که یک جنگنده اف ۱۵ آمریکایی وارد میدان دید هواپیمای مسافربری ایرانی شد، اما فاصله ایمنی را رعایت کرد.
 
پس از او ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در اظهاراتی تمسخرآمیز ادعا کرد که این جنگنده به منظور بررسی هویت این هواپیما و اطمینان از امنیت و سلامت نیروهای ائتلاف در پایگاه التنف به آن نزدیک شده و پس از شناسایی هویت آن، اجازه ادامه مسیر داده است.
 
در زیر کلیپ تولیدشده توسط مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء ـ نمایندگی فلسطین را مشاهده می‌کنید؛
انتهای پیام
captcha